לספורט אין גיל - בני הנוער עושים ספורט עם תושבים ותיקים

 

בחטיבת ״אלון״ דוגלים בקשר בין דורי ולכן מידי שבוע נפגשת כיתת ותיקים עם תלמידי חטיבת אלון.
פרויקט זה הינו פרי שיתוף פעולה של חטיבת ״אלון״, מכללת רעננה ובחסות המשרד לשוויון חברתי.
במשך השנה התקיימו פעילויות רבות, שונות ומגוונות בתחומי העניין השונים, אשר בונות גשר ערכי בין דורי, ומחזקות את מערכת הקשרים בין תלמידי בית הספר וקבוצת הוותיקים.

בין הפעילויות המחברות שהם שיח, דיון, טקסים מפגשים וגם פעילות ספורטיביות במסגרת אורח חיים בריא.
בחטיבת אלון התלמידים לומדים אורח חיים בריא ומעבירים זאת הלאה.
היום, יום שלישי 02.05.23 התקיימה פעילות, אשר בתכלית שלה לייצור במפגש הבין דורי העמקה בדגש על ספורט ואורח חיים בריא.
ספורט ופעילות גופנית בין דורי מהווה תשתית מרכזית לחוסן קהילתי, חברתי, חינוכי ותרבותי.

פעילויות ספורט וחוויות משותפות תורמות לקשר, להעברת המודעות, להצפת החשיבות בעיקר שהפעילות נעשית בין התלמידים והוותיקים.
לוותיקים חשוב להראות שגם הם יכולים כמו הצעירים, כושר ופעילות גופנית חשובים בכל גיל, הפעילות בשיתוף עם הדור הצעיר מעודדת מוטיבציה ומייצרת מצב רוח טוב , ואווירה שמחה בקרב המבוגרים, הם נהנים מהילדים ומהיתרון הספורטיבי שיש להם מה שנותן להם תחושה שהם מועצמים.
בנוסף לכך, העבודה המשותפת מייצרת ערכים של כבוד, חיבור, אחריות הדדית, נתינה ומחויבות אצל שתי קבוצות הגיל.

את היום פתחנו עם פעילות כושר משותפת של כיתת הוותיקים ותלמידי הכיתה המדעית משכבה ט׳ באולם הספורט בהנחיית רכז מגמת הכדורסל ורכז החינוך הגופני ארז דגן. הפעילות כללה חימום דינמי + מתיחות ולאחר מכן פעילות ספורטיבית עם מערכת טכנולוגית חדשנית בשם "בלייזפוד" המשפרת את זמן התגובה, ראייה מרחבית, קשב וריכוז וקואורדינציה. התחנה הבאה כללה פעילות משותפת עם גומיות כוח כדי לחזק את מערכת המפרקים והגדלת טווח התנועה בשילוב עם שיפור יציבה ושיווי המשקל.השיתוף פעולה,ההדגמות והרוח הספורטיבית מגבירה את המוטיבציה וההנאה.

בהמשך היום כיתת הוותיקים התכנסה ביחד עם תלמידי שכבה ז׳ ואירחו את האחים שרם (שיר וגל) כוכבי נינג׳ה ישראל 2023. במפגש האחים שיתפו את הקהל בחוויות שלהם בדרך להגשמת חלומם ובאורח החיים שלהם. ולאחר מכן יצאו לפעילות נינג׳ה משותפת בחצר החטיבה ובמתחם המתקנים.
הוותיקים ביחד עם קבוצת תלמידים משכבה ט׳ אכלו ארוחת בוקר בריאה ב ״חדר אפייה״ ותוך כדי החליפו המבוגרים והתלמידים רעיונות,תחושות ביניהם ושיתפו בחוויות הדדיות.

בהמשך היום התקיימה פעילות ריקודי עם באולם של החטיבה, בה לקחו חלק תלמידי כיתת המנהיגות משכבה ט׳ והוותיקים בהנחיית גל איזנשטט. המשתתפים רקדו ביחד וברקע הושמעה מוסיקה ישראלית. הפעילות שמה דגש על חיזוק המורשת הארצית והלאומית והנחלתה לדור הצעיר.

לסיכום היום הקשיבו הוותיקים ביחד עם תלמידים משכבה ח׳ ושכבה ט׳ להרצאה מפי יורם מנחם, אשר שימש שנים רבות מאמן כושר לנבחרות ישראל בכדורסל. ההרצאה עסקה בנושאים אורח חיים בריא, תזונה, פעילות כושר וספורט, חוקי הטבע, יכולת מנטלית וחוקי הטבע.

ידיעות נוספות

הישג ענק לחטיבת "אלון" בתחרות הרובוטיקה

30 באפריל 2024

הישג ענק לחטיבת אלון בתחרות הרובוטיקה קבוצות הרובוטיקה של חטיבת אלון השתתפו השנה בתחרות היוקרתית וגם הפעם קטפו פרסים! שכבה ז' זכתה במקום הראשון בתחרות FIRST FLL בפרס תכנון הרובוט