פירוט על מסלול האומנות

מסלול אמנות חזותית חט"ב אלון – מפיגמנט לפיקסל

 

מסלול האמנות החזותית בחטיבת "אלוןמזמין את התלמידים לחשוב, לדמיין ולהתבטא בעזרת האמנות: ליצור בידיים, לגעת בחומר ולראות בצילום, כדי להשמיע את הקול הפנימי.

 

תכנית הלימודים במסלול מבוססת על היכרות עם טכניקות מסורתיות כמו ציור ופיסול, לצד מדיומים עכשוויים וצילום וידאו. התלמידים ייחשפו לרישום, ציור ופיסול במגוון חומרים, ובמקביל יעשה שימוש בתוכנות שונות, ובדימויים דיגיטליים במחשבים.

 

התכנית שמה דגש על האמנות כתרבות חזותית, על פיתוח חשיבה יצירתית והבנה של שפת האמנות כשפה חזותית. התלמידים ילמדו לנתח את העולם החזותי הסובב אותם, את תפקידה של השפה החזותית בהעברת מסר, ואת האמצעים בטכניקות ובחומרים השונים כדי לבנות שפה אישית וייחודית משלהם.

 

במהלך הלימודים במסלול, התלמידים ייחשפו לאמנות עכשווית בביקורים במוזיאונים, בתערוכות, ובמפגשים עם אמנים, על מנת לפתח שיח פעיל ובקורתי.

 

כמו כן, ישתתפו בסדנאות ייחודיות שתפתחנה את החשיבה, היצירה והעשייה האמנותית. התלמידים יציגו עבודותיהם בתערוכות באשכול הפיס, בבית הספר ובמתחמים נוספים.

 

תנאי קבלהראיון אישי, תיק הכולל שלוש עבודות מייצגות בטכניקות שונות.

 

 

כיתה ז' –  מוטיבים מרכזיים: אני והבית. התלמידים ילמדו יצירות אמנות ממניע אישי/רגשי ויעסקו בנושא הדיוקן, הדיוקן העצמי והדיוקן המשפחתי. נעסוק במוטיב בית על כל משמעויותיו: בית כדימוי, כמטאפורה- "ביתי הוא מבצרי", בית פתוח- שאורחים מרבים לבקר בו, דף בית- הדף הראשון, המהווה את הדף הראשי של אתר מסוים, בו ימצא בד"כ תפריט לתוכן האתר, הבית כמולדת על נופיה, ציור נוף ועוד.

 

 

כיתה ח' – מוטיבים מרכזיים: אני והחברה. התלמידים ילמדו יצירות אמנות ממניע  חברתי/כלכלי/פוליטי בתולדות האמנות ויעסקו במדיום הכרזה כמעוררת למודעות, נקיטת עמדה ופעולה כגון חמלה, עזרה לחלש ועוד.

 

 

כיתה ט' – מדיום האמנות הדיגיטלית (Net-Art)

אמנות רשת היא חוויה שונה מחוויית האמנות המסורתית, היא מולטימדיאלית ופונה אל מרבית החושים ואין לה קיום ללא צופה פעיל. הדיגיטזציה היא תרגום של המציאות הנתפסת והעברתה למצב צבירה חדש: אינפורמציה. התלמידים יכירו את הייחודיות ומגוון הצורות במדיום האמנות הדיגיטלית כתקשורת חזותית, ילמדו לסייר במוזיאון וירטואלי, ידעו להגיב על התכנים, לפרשם ולסווג את היצירות על פי סוגים.  

 

 

התלמידים יציגו עבודותיהם בתערוכות באשכול הפיס, בבית הספר ובמתחמים נוספים.

המסלול פועל בשיתוף המדרשה לאמנות של מכללת "בית ברל" בהנחיית ד"ר ורד חירותי. במהלך כל אחת משלושת השנים, יועשרו הלימודים בסיורים בגלריות, מוזיאונים, סדנאות חוץ ומפגשים עם אמנים אורחים.

 

 

סדנאות לדוגמה

 

  • סדנת "תות נייר"

 

  • סדנת יציקת תבניות

 

  • סדנת שיבורי

 

  • סדנת הדפס משי

 

  • סיור בתערוכת דיוקן במוזיאון לאמנות עכשווית בהרצליה

 

  • סיור במוזיאון העיצוב בחולון

 

 

רכזת המסלול : מיכל מילר – 050-8161626

 

 

בברכת שנת לימודים חוייתית ומעשירה,

מתי בורושק מנהלת חט"ב אלון 

מיכל מילר, רכזת המסלול ,  בוגרת המגמה לתקשורת חזותית, "בצלאל" האקדמיה לאמנות ולעיצוב ירושלים