דבר המנהלת

 "הדואג לימים זורע חיטים, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים "  (יאנוש קורצ'אק)

 

משפחת אלון יקרה, הורים, מורים ותלמידים,

 

בפתחה של שנת הלימודים תשפ"ה, אני מברכת את כל קהילת בית הספר בברכת שנת לימודים מוצלחת, מעשירה ומהנה, שנת התחדשות, חדשנות ויוזמות שיצעידו אותנו קדימה, שנת עשייה חינוכית שנותנת מענה פדגוגי, חברתי, ערכי, רגשי ולימודי לכל תלמידי החטיבה.

 

לתלמידנו החדשים והנרגשים, תלמידי שכבה ז' היקרה, אני מאחלת הצלחה רבה. אני מאמינה שחטיבת "אלון" תהיה לכם בית מכיל ומחבק.

המעבר לחטיבת הביניים אינו מעבר קל כלל ועיקר. אין ספק כי תחוו שוני משמעותי ממה שהורגלתם לו בבית הספר היסודי. מבקשת לאחל לכם הסתגלות מהירה והתאקלמות מיטבית. מי ייתן ותעשו חייל ותהיו לגאוות ביה"ס. צוות בית הספר פה בעבורכם, לסייע בקליטתכם, ולתת מענה לכל צורך.

 

לתלמידי שכבת ח', אינכם עוד השכבה הצעירה, נוהלי החטיבה והדרישות הלימודיות נהירות לכם, והדרך להצלחה פרושה בפניכם. הצוות החינוכי ממשיך לעמוד לצדכם ולסייע לכם באהבה ובמסירות. מאחלת לכם שנת לימודים פוריה והצלחה רבה.

 

תלמידי שכבת ט', הבוגרים שלנו, פניכם אל עבר התיכון. זוהי שנתכם האחרונה בחטיבה, וכולי תקווה שתפיקו ממנה את המירב, תגיעו מוכנים לתיכון, ותהפכו לשגרירים מצוינים של החטיבה. הצוות המוביל אתכם ישקוד על הכנתכם לקראת המעבר, בהיבט הלימודי ובהיבט הרגשי-חברתי. לצד המשימות הלימודיות להן תידרשו, תעסקו בהכנות לקראת ארועי הסיום, ואני מאמינה ששנה זו תהיה בעבורכם משמעותית, שתניב הנאה והצלחות רבות.

 

התפיסה החינוכית המכוונת את העשייה בחטיבה מושתתת על העקרונות המכירים בשונות בין התלמידים, מתן הזדמנות לכל תלמיד.ה, ועל הערכים של דמות הבוגר אותם הציבה החטיבה להיות נר לרגליה: כבוד האדם והסביבה, אהבת הדעת, אחריות, חיבור למורשת ולתרבות. בהתאם לכך נכתב הלוגו המלווה את החטיבה: "אלון – הדרך של כל תלמיד.ה לצמרת", וביה"ס מציע לתלמידיו מגוון אפשרויות בתחומים שונים ללמידה, התפתחות והעשרה, תוך חיזוק הייחודיות של כל תלמיד ותלמידה ומציאת הדרך לקידומם.

 

החטיבה מציעה מערך תמיכה מקיף הכולל שעות שילוב, שעות אל"ה להקניית אסטרטגיות הבנת הנקרא, שעות פרטניות, מועדון שיעורי בית, מערך מתנדבים ומגוון מסגרות הנותנות מענה חברתי-רגשי.

 

בבית הספר תשעה מסלולים שונים, כיתת עתודה מדעית-טכנולוגית שייחודית רק לחטיבת "אלון", מסלול מנהיגות, מסלול רובוטיקה, קולנוע, אומנות, מחול, מוסיקה, כדורסל בנים, כדורשת בנות.

אנו גאים בעשייה העניפה והמעשירה של כל מסלול ומסלול, גאים בהישגים הבין-לאומיים בהם זכינו בתחרויות הרובוטיקה ובפרסים בתחרות "גם אני יכול", בגביעים שהביאו תלמידי מסלול הכדורסל והכדורשת, ובייצוג המכובד של לו זוכה בית הספר על ידי תלמידי כל המסלולים.

בנוסף למסלולים קיימות בחטיבה מסגרות המטפחות מנהיגות צעירה כמו מדריכי של"ח צעירים, פרחי של"ח צעירים, מועצת תלמידים, סוכני שינוי בנושא קיימות ושמירה על כדור הארץ, ועוד. כל אלה בנוסף לפרוייקטים הייחודיים לנו כמו:  "קו זהב אלון", "רגעים של השראה","חיים משותפים", הקאתון, שיתופי פעולה עם חברות הייטק (נייס, אמדוקס), ימי אתנחתא  ועוד. כל אלה לצד התוכניות המועברות בחטיבה בהתאם לשכבות הגיל כמו: מיניות בריאה, התנהלות ברשתות, חינוך פיננסי, עישון, סמים ואלכוהול, יוגה, כדורגל לנפש, סדנאות לשיפור האקלים הכיתתי, סדנאות העצמה למיניהן –  מסייעות ותורמות לאקלים החינוכי המיטבי אליו אנו שואפים בבית הספר.

בבית הספר מרחבי למידה שונים: סטודיו למחול, מטבח, "מרחב", סטודיו לאומנות, גינה קהילתית,

עם מגוון האפשרויות הללו, ועם הקפדה על קיום דיאלוג מתמיד עם התלמידים ועם ההורים, עם הובלה לאורם של הערכים אותם הצבנו נר לרגלנו, ועם דרכי הוראה המפתחים מיומנויות להן נדרש הבוגר של יום המחר – נקדם כל תלמיד ותלמידה אל הצמרת , ככתוב בלוגו החטיבה.

 

מברכת את כל באי החטיבה בשנת לימודים פוריה, שנה של שגשוג והצלחה, שנה של שלווה ואחדות.

מתי בורושק