דבר המנהלת

מאת: איתן סגווי

נשלח ב: 2016-09-25 22:54:12

משפחת אלון היקרה,


בהתרגשות רבה ולב נרגש זכיתי לקבל לידי את ניהול חטיבת "אלון", ואני גאה לנהל את החטיבה ולהובילה להמשך עשייה חינוכית ענפה יחד עם הישגים לימודיים, חברתיים ורגשייםאני מגיעה לניהול לאחר 30 שנות עשייה חינוכית במערכת החינוך בחטיבות הביניים "רימון" ו"יונתן" ולאחר ששימשתי במגוון תפקידים: מורה להיסטוריה ואזרחות, מחנכת, רכזת מקצוע ורכזת שכבה במשך 20 שנה.

פתיחת שנה היא כפתיחת דף חדש,

מביאה היא עמה התרגשות, תקווה וציפייה לקראת הבאות.

לתלמידינו החדשים והנרגשים, תלמידי שכבה ז' היקרה, אני מאמינה ומקווה כי חטיבת "אלון" תהפוך לכם לבית מכיל ומחבק. המעבר למסגרת הלימודים בחטיבה אינו מעבר קל כלל ועיקר. אין ספק כי תחוו שוני משמעותי ממה שהורגלתם לו בבית הספר היסודי. ברצוני לאחל לכם הסתגלות והתאקלמות מהירות. מי ייתן ותעשו חיל בלימודיכם ותהיו לגאוות ביה"ס. לרשותכם עומד צוות מחנכות השכבה בהובלתן של הרכזת בלה דביר והיועצת יעל בר-דוד, בטוחה אני כי זכיתם לצוות חם, מכיל ומסור שיעזור לכם בקליטתכם המיטבית בחטיבה.

לתלמידי שכבה ח', גדלתם ובגרתם ואתם כבר אינכם הצעירים שבחבורה. אני בטוחה כי הפנמתם את הנדרש מכם ואת דרכי הלמידה וההתנהגות המקובלות בחטיבה. השנה תתמקדו בתחום גיל ההתבגרות במסגרתו תחוו ימי מוקד העוסקים בהתבגרות, בריאות ומניעה. השנה תבחנו במבחני המיצ"ב במקצועות: העברית, המתמטיקה, האנגלית והמדעים. מאחלת לכולנו הצלחה רבה. צוות החינוך בראשותן של הרכזת ציפי סויסה-קהל והיועצת ענת לזר שהצטרפה אלינו השנה, יעמוד מאחוריכם ויסייע לכם באהבה רבה.

לבוגרים, תלמידי שכבה ט' מחזור ל"ח, אתם המחזור המסיים השנה את לימודיו בחטיבה ומוטלת עליכם ועל הצוות החינוכי של ביה"ס משימה משמעותית – להכינכם לקראת המעבר לתיכון. הכנה זו מוצאת ביטויה הן בפן הלימודי והן בפן הרגשי-חברתי עליו אנו ניתן את הדעת. אני בטוחה כי תצליחו במלאכה זו, ותהפכו לשגרירים מצוינים של חטיבת "אלון" בבית הספר התיכון. צוות המחנכות בראשותה של סגניתי ורכזת השכבה מירי שטרן והיועצת סיגל קונרד שהיה עמכם בשנתיים האחרונות והתייחס במקצועיות ובכובד ראש לכל משימה אשר הופקדה בידיו.

הצוות החינוכי של בית הספר גאה במקצועיותו ובעשייתו. בימים אלו פורסמו ציוני הבגרות של קיץ תשע"ו. בין הציונים שפורסמו, היו של תלמידי מגמת "הייטק", שנבחנו בסוף י"א בתיכון "מטרו–ווסט" במבחן בגרות 5 יח"ל, במקצוע המוביל של המגמה – מדעי ההנדסה. 22 תלמידים ניגשו לבחינת הבגרות, מתוכם 12 תלמידי המחזור הראשון של העתודה המדעית טכנולוגית בחטיבת "אלון". ממוצע הציונים בבחינת הבגרות היה 91 כאשר שלושת הציונים הגבוהים ביותר היו של בוגרי עתודה מדעית טכנולוגית בחטיבת "אלון".

חטיבת "אלון" שמה לה למטרה קידום למידה משמעותית שתוביל להישגים לימודיים, מימוש עצמי ומצוינות. המשך טיפוח אקלים חינוכי מיטבי והעמקת החינוך הרגשי, הערכי והחברתי, וכן קידום מעורבות אישית וחברתית.

בית הספר מקיים מסגרות שונות מעבר למסגרות הלימודיות הרגילות, על מנת לאפשר העשרה ופעילות נוספת עבור התלמידים. מסגרות כגון: הכיתה המדעית הטכנולוגית המיוחדת, אך ורק לחטיבת "אלון", מגמת המוסיקה הלומדת במשכן המוסיקה, מגמת הכדורסל, מגמת המחול, כיתת מנהיגות, משצ"ים, תל"ן ומועדון שיעורי הבית  הייחודי גם הוא לחטיבת "אלון".  מסגרות אלו מסייעות ותורמות לאקלים החינוכי המיטבי אליו אנו שואפים בבית הספר. בית הספר ימשיך את שיתוף הפעולה עם תנועות הנוער ואף ייתן בית לתנועת הנוער "כנפיים של קרמבו". בנוסף נתחיל בשיתוף פעולה עם המדרשה לאומנות בבית ברל במטרה לפתח את תחום האומנות בבית ספרנו.

אני מקדמת בברכה את המורים החדשים ואנשי הצוות, שהצטרפו לשורותינו. בשמי ובשם צוות המורים, אני מאחלת לכולכם הצלחה רבה בתפקידכם המשמעותי ובשליחותכם החינוכית.

אני רוצה להודות על שיתוף הפעולה והאמון בראש ובראשונה לעיריית רעננה, והעומד בראשה מר זאב בילסקי, על השיפוץ החיצוני ו"מתיחת הפנים" המשמעותית והיפה שעברה החטיבה במהלך חופשת הקיץ. כמו כן ברצוני להודות לראש מנהל החינוך, הגב' נורית דנינו, למנהלת מחלקת חינוך על יסודי הגב' דפנה עשת. למפקחת הכוללת של ביה"ס הגב' נילי פריאל על התמיכה והליווי בכניסה לתפקידי. לצוות בי"ס שהכין את שנה"ל במהלך חופשת הקיץ, לצוות המנהלה המסור שלנו שליווה את כל שיפוצי הקיץ. תודות והוקרה גם ליו"ר ועד ההורים הגב' איילת סגן על האכפתיות, האוזן הקשבת והתמיכה בביה"ס.

ואחרונה חביבה אשר לה אני מבקשת להודות מקרב לב היא המנהלת היוצאת הגב' טלי כהנוביץ. טלי ניהלה ביד רמה את החטיבה בשנים האחרונות, והובילה אותה לצמרת. טלי ליוותה, תמכה ועזרה לי מאוד בקליטה ובמעבר לניהול החטיבה. בשמי ובשם כל משפחת "אלון" אנו מאחלים לטלי הצלחה רבה בתפקידה החדש כמנהלת מת"י רעננה, יישר כוח !!

 

צוות ביה"ס ואנוכי מברכים אתכם ואותנו בברכת שנה טובה,

שנה של שמחה, שלום, מימוש והצלחה.

 

בברכה,

מתי בורושק

מנהלת החטיבה